I'll be home for Christmas - Reisverslag uit Keele, Verenigd Koninkrijk van Marije Stoelinga - WaarBenJij.nu I'll be home for Christmas - Reisverslag uit Keele, Verenigd Koninkrijk van Marije Stoelinga - WaarBenJij.nu

I'll be home for Christmas

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

08 December 2015 | Verenigd Koninkrijk, Keele

Hello you lovely bunch of people,

Het is alweer veel te lang geleden dat ik heb geschreven maaaaar ik ben er weer! Gelukkig maar, zullen jullie vast denken, ze is er nog! Ik heb een leuk nieuwtje voor jullie.... over 10 dagen ben ik weer op het vaste land en kan ik iedereen verblijden met mijn happy face WANT: excitement is een understatement, bijna naar huuuuis! Alhoewel, na een weekje thuis heb ik het denk ik wel weer gezien in Nederland, en heb ik wel weer zin om er hier nog een tweede semester aan vast te plakken, maar helaas... Dát is door bepaalde niet nader te noemen personen verboden! Dus nog maar even genieten van de weinig dagen hier and then.... I'll be home for Christmas!

De afgelopen weten waren druk... HEEL druk! Drie weken geleden kwam papa naar Engeland, omdat hij ook wel eens wilde zien waar ik nou eigenlijk was. Vrijdag hebben we door Hanley gelopen en heerlijk Indiaas gegeten bij mijn favoriete Indiaan! Ik begin al een echte local te worden want de eerste vraag was "Oh hi, how is your study going? And how are your mum and sister?" Jaja, bekendheid alom. Zaterdagochtend heerlijk gerelaxt in het hotel, met zwembad... en sauna... en bubbelbad: H-E-A-V-E-N! Daarna moest ik hockeyen en het was KOUUUUD, niet te zuinig. Met -3 en sneeuw op het hockeyveld, iedereen (uiteraard) in leggings en thermoshirts gehuld.... except Nina en Marije! Wij Nederlanders doen daar niet aan, wat een watjes! Nou, dat hebben we geweten, bevroren van top tot teen en nog gelijkgespeeld ook... You win some you lose some. Toen ik in de kantine aankwam was ook Anna daar, vanuit Bath naar het noorden gereden: reunited na 2 maanden!! Dus met z'n drieën naar Birmingham om rond te struinen op de Christmasmarket en van het kerstmenu bij Jamie te genieten, loved it! Dit weekend stond ook in het teken van sneeuw, en niet een beetje ook... In Keele was er een heuse sneeuwstorm, maar in Hanley lag er net genoeg voor een mini-sneeuwpop haha. Anyway, kunnen we dat ook weer van het lijstje afstrepen! Op zondag de typische High Tea, Emma Bridgewater-stop (bestelling vanuit de Kogerlaan was weer doorgegeven) en mince pie shoppings - en toen weer terug naar Nederland en Bath! Just 4 more weeks to go... I'll be home for Christmas!

Hockey en social gingen ook allemaal door deze weken en we speelden als eerst, na een lange break, tegen Liverpool John Moores - de koploper! Je kent het wel: de dag van de waarheid, alles of niets, gespannen gezichtjes, game face ready ennnnn gaan met die banaan! Resultaat: 2 keer gescoord, 2-3 winst en dus de eerste 3 punten in the pocket - GO KEELE! (Oh, en GO PSV, ein-de-lijk heb ik een antwoord terug op de vraag waar Nederland met het EK is, want waar is ManUtd in de Champions league!??) Anyway, daarna Brownies social - waarbij ik natuurlijk gelijk aan eten (CAKE!) denk... maar dat zegt waarschijnlijk meer over mij dan over de rest van de wereld - na even opzoeken wat het was, had ik een prachtige avond als (voor het eerst in mijn leven) SCOUT. Het weekend daarna, AU Ball, zou according to the team de avond van mijn leven worden. Helaas: oorontsteking, koorts, antibiotica, de hele rataplan #LOVEIT. Gelukkig nog wel heen geweest en genoten van het drie gangen menu, Christmas Crackers, eten zonder handen (fresherschallenge) en een gezellig gala! The day after was een ander verhaal... máár: daar moeten we dan maar genoegen mee nemen! De week erna moesten we tegen Bangor spelen (3,5-4 uur hier vandaan - wat was ik blij dat we thuis mochten!). Een paar weken geleden hebben we het team uitgelegd wat Sinterklaas is, en ze vroegen al 5 weken naar pepernoten.... Dus... een bliksembezoek van Sinterklaas aan Engeland werd geregeld (Jeeeetje, ik wist niet dat rijmen in het Engels 100X moeilijker was dan in het Nederlands) en er zaten 13 volwassen meiden zo blij als kinderen met hun zakjes taaitaai en (chocolade)pepernoten in de kleedkamer klaar voor de wedstrijd. Bangor stond 2e in de competitie, maar door een prachtige aanval van Charlotte kon ik in de laatste minuut de gelijkmaker scoren: 2-2! Ik zal wel moeten afkicken van al dat hockey hier, maar.... I'll be home for Christmas!

Naast hockey deze weken was het vooral ESSAYS ESSAYS ESSAYS. Degenen die ik geregeld spreek doordeweeks hebben het geweten (Sorry!) maar ZUCHT, STEUN, wát een werk. Ik heb in de afgelopen tijd 8 (JA ACHT!) essays eruit geknald - de laatste twee staan op het punt ingeleverd te worden - dus ik kan voorlopig geen artikelen meer zien. HALLELUJAH! Tick the box en doooor. Want afgelopen weekend kwamen mijn vriendinnen uit Wageningen langs! Amy, Kyra (voor het eerst in haar leven in Engeland) en Sanne kwamen met Sinterklaas hier en ik denk dat ik over een week 5 kilo aangekomen ben want al hun Sinterklaas snoep moet natuurlijk op voordat ik weer naar Nederland ga: Challenge accepted! Wat een heerlijk weekend was het, en zo fijn om elkaar na zo veel maanden weer te zien! Een dagje Manchester (inclusief kerst markt met Nederlandse kaas, Nederlandse pepernoten, Nederlandse poffertjes - "Ik wil naar huiuuiuiiis!!"), shopping, en culturele (ja, alwéér!) bezigheden was ontzettend gezellig! Zondag heb ik ze de campus laten zien en hebben we (uiteraard!) gehightead, dus tonnetje rond konden de meiden weer terug naar Nederland vliegen. Bedankt voor het leuke weekend meiden en tot heeeel snel... because I'll be home for Christmas!

De aankomende anderhalve week staat nog genoeg gepland: Morgen hockey & Social met als thema nativity ("I went to a town called BEFleham BEFleham BEFleham" *AHUM*Floor*AHUM: Bath 2004) - ik ben één van de drie wijzen (haha!!) dus dat wordt uiteraard een groot succes. Donderdag Christmas meal (inclusief foute kersttrui of course), vrijdag Winterfest (kleeeeine feestjes moeten natuurlijk nog even meegepakt worden - en nee mam: we doen hier niet aan katers!!), zaterdag hopelijk naar Birmingham met de Dutch crew van Keele (Bo, Michelle en Nina) en dan zondag even bijkomen voor de final week. Kerstdiner met de topfloor van Horwood K (mijn hall), Pasta night met de 1sts, wedstrijdje hockeyen, Social, spullen pakken EN DAN: Hometime!

"I'll be home for Christmas
You can count on me
Please have snow and mistletoe
And presents under the tree

I'm dreamin' tonight of a place I love
Even more than I usually do
And although I know it's a long road back
I promise you.... "

I'll be home for Christmas!

See you soon xxxxxxx Marie

p.s dank voor alle leuke appjes, skype-dates en cadeautjes (special thanks to Sinterklaas uit Assen!)

  • 09 December 2015 - 09:25

    Tante Ly:

    Lieve Marije,
    Ja, nog 10 daagjes en je bent weer thuis. Wat een dubbel gevoel want je moet altijd wat achterlaten. Je merkt het wel niet, maar ik leef erg met je mee, maar al die moderne dingen.....
    Ik gun je veel en de mistletoe kan je krijgen, maar - wel wat egoïstisch - liever geen sneeuw!!!!!!!
    (Vandaag hier zon en ik ga naar de markt). Fijne tijd nog, geniet en goede reis terug. Liefs, tante Ly

  • 09 December 2015 - 17:46

    Opa Stoelinga:

    Hallo Marije
    You 'll be home for Christmas. Dat zullen we weten. Dat belooft veel goeds.
    Zo te lezen heb je er zin in. En je wilt niet meer terug, of toch wel?
    maar misschien mag je daar nog wat essaytjes inleveren!
    Het waren weer mooie verhalen, al is ook voor ons niet alles begrijpelijk.
    maar je hebt er veel plezier zo te lezen en wie weet kom je de wetenschap ook nog tegen.
    Geniet er nog maar lekker van. En we zullen elkaar binnenkort vast wel weer eens zien.
    Heel veel liefs en tot ziens . en groeten ook van oma
    opa

  • 10 December 2015 - 11:59

    Manon:

    Hee Marije!
    Super leuk verslag, zo te lezen heb je het echt goed naar je zin daar! (: Alvast veel succes met het afscheid en hoop je snel weer in Waggie te zien! xx Manon


  • 11 December 2015 - 18:45

    Mama:


  • 12 December 2015 - 16:23

    Dorothé:

    De energie spat weer van je blog af. Het lijkt wel of jouw dagen meer dan 24 uur hebben om alle sociale, sport- en schoolactiviteiten te kunnen bolwerken. Geniet van je vakantie binnenkort in Nederland. Fijne feestdagen etc. gewenst namens ons allemaal.

    Groetjes,

    Dorothé

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 30 Aug. 2015
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 8402

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2016 - 07 Juli 2017

Bath again!

22 September 2015 - 01 Februari 2015

Back to the UK

Landen bezocht: