Never a dull moment - Reisverslag uit Keele, Verenigd Koninkrijk van Marije Stoelinga - WaarBenJij.nu Never a dull moment - Reisverslag uit Keele, Verenigd Koninkrijk van Marije Stoelinga - WaarBenJij.nu

Never a dull moment

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

13 November 2015 | Verenigd Koninkrijk, Keele

Good evening you lovely people,

Het schiet er soms even bij in, maar nu ik lekker een rustig zaterdagavondje heb (mijn huisgenoten zijn naar Stuttgart en vroegen of ik mee wilde, es tut mir leid, maar neeeeein!) toch maar weer even een verhaaltje voor jullie voor het slapen gaan! Ik heb net heerlijk getraind maar het is KOUD, niet te zuinig! Het Engelse weer slaat in en we hebben veel regen, veel kou, nog meer regen en af en toe een verraderlijk zonnetje waardoor je denkt dat het warm is maaaaar nee. Ik heb inmiddels bijna mijn hele hockeykit binnen (rib uit m’n lijf) maar het past precies… nou ja, bijna precies! Rokjes zijn hier berekend op de beenlengte van de gemiddelde Engelse, maar je raadt het al: Ik ben NET ietsjes langer dan 1,62 m. en mijn rokje komt dus precies tot boven mijn kont (best normaal voor Engelse meisjes tijdens het uitgaan hier, maar niet heel comfortabel voor tijdens het hockeyen)! Kleine adaption was dus nodig maar met compression shorts gaat het prima! Over hockey gesproken, sinds mijn vorige blog hebben we PvP gehad (een marathon, geen sprint!), wat één groot feest was! De week daarna was bijkomen van het weekend met als hoogtepunt Michelle’s 21st! En hoe kan je dat beter vieren dan met een chique diner? Niet, dus gingen Michelle, Bo, Nina, Andrew, Hans en ik naar the Orange Tree (chique de friemel) waar we heerlijk gegeten hebben. Maar een 21e verjaardag vier je natuurlijk niet maar 1 keer, en vrijdag was het Halloween ball dus na een klein verjaardagsborrel verkleed en wel (ja, iedereen gaat hier all-out met halloween… van nep-bloed tot fantastische schmink, het was er allemaal!) naar de SU. Halloween zoals het hoort: Eat, drink, be scary!

De week erna was hockey gecancelled, dus gingen we fitnessen instead. Ik geloof dat ik nog nooit zoveel push-ups, squats en sit-ups achter elkaar heb gedaan (+ 3 km hardlopen), en dat hebben we geweten! De dag erna kon ik mijn ARMEN niet eens meer optillen om mijn haar te wassen en na elke zit-pauze was opstaan de grootste challenge die er maar zijn kon… Gotta love sports! Op 5 november was het natuurlijk ook Guy Fawkes day, en ondanks de spierpijn zijn Nina, Bo en ik er toch heengegaan. Childhood memories kwamen weer helemaal terug, met de kermis, suikerspin- en hamburger kraampjes… alsof het gisteren was dat we daar met de Overeynders stonden in Bath. Maar hoe leuk was het om met de meiden in een attractie te gaan, om vervolgens de 3 kwartier durende vuurwerk-show te bekijken!

Naast deze activiteiten en tripjes wordt het ook heel veel georganiseerd voor het goede doel. Zo hebben wij met onze hockeyclub cakes verkocht (lees: Gegeten) voor het Donna Louise Children’s Hospice. Genoeg brownies, cupcakes en koekjes gegeten voor het hele jaar geloof ik – haha joke, never enough food! Afgelopen maandag had de Netball club ook een activiteit voor het goede doel: een netball tournament! Iedereen die mij 10 jaar geleden al kende zal wel weten dat ik niét zo’n fan was van rounders en netball omdat het sporten zijn waar je amper mag rennen en in een bepaald gebied moet blijven….. not my definition of sport! Máár: het goede doel is het goede doel, dus hockeyteam bij elkaar geraapt en…. VERLOREN! Haha, ik heb gegierd van het lachen (ik moest uiteraard Goal Keeper, ‘because you’re so tall!’) dus het was het waard.

Gisteren had ik ‘familie reünie’ met mijn introgroepje van dit jaar. Oh I LOVE SKYPE! 3 uur geklets, gelachen, gekeken naar dansjes en een vibrerende bad eend… alsof ik thuis was! Daarvoor had ik ook al anderhalf uur met Kyra, Sanne en Amy bijgekletst dus mijn dag was weer helemaal goed! Skype en post zijn toch ook wel hele leuke dingen hier, want contact houden met Nederland gaat zo het best. Dorothé BEDANKT voor de heerlijke gevulde speculaas (hij is al op- oeps!), en iedereen ook nogmaals bedankt voor alle leuke en lieve kaartjes (mijn huisgenoten beginnen al jaloers te worden)! Morgen heb ik weer een wedstrijd, dus ik ga lekker douchen en netflix-and-chillen in mijn eentje… maar ik word heel blij van jullie appjes, snap-jes, belletjes, skypesessies en post dus blijf het vooral doen! Volgende week komen papa en Anna op bezoek dus ik kan niet wachten tot volgend weekend!

See you around,
Dikke kus Marie

p.s.
Opa Souman: Alvast van harte gefeliciteerd met uw verjaardag! Volgende week schrijf ik namelijk geen blog, dus lees dan dit maar opnieuw! xxxx
Opa en oma Stoelinga: niet meer schrikken als ik bel he!
Mama: Pas op jezelf, word gauw beter… In december kom ik weer mantelzorgen (en ik hou van je!)
Mirthe-Floor: Nog maar 5 weken tot quality time!
Therie: PIZZA-SKYPE-DATE SNEL! Ik mis je.
With Lof: ik kan niet wachten tot Sinterklaas!
Musketiers: jullie zijn geweldig!
Etc. etc. etc.

MUCH LOVE, TOT GAUW!

  • 14 November 2015 - 09:24

    Tante Ly:

    Lieve Marije,





    Wat gezellig, zo'n verslag van jouw stage (of is het vakantie???)adres. Ja, de kou en de regen komt eraan. Jullie hebben daar een voorproefje. Maar ook weer leuke vooruitzichten zoals bezoek van je vader en Anna. En het is ook al bijna weer kerst. Vanmorgen komt Sint hierachter langs gevaren. Het is nu even droog, dus wie weet staat hij op het dek!. Geniet van je tijd daar. Veel liefs, tante Ly














  • 14 November 2015 - 14:03

    Dorothé:

    Nou Marije die calorieën heb je er al weer afgesport/afgelachen. Jij komt tijd te kort daar. Af en toe vast wel eens een minder moment natuurlijk, maar dat maakt de andere momenten alleen maar beter. Veel plezier met je familiebezoek binnenkort.

    Groetjes,

    Dorothé

  • 14 November 2015 - 19:38

    Opa Marcel:

    Dag Lieverd,

    Een mooi verslag weer en ik ben blij dat jij zo geniet, zowel van jouw studie als van de plezierige dingen daarnaast. Je zult wel begrijpen dat ik (en oma ook) in de ban ben van die verschrikkelijke aanslagen door die gestoorde IS barbaren in Parijs. Bovendien was het logisch dat onze familie zich unaniem zorgen heeft gemaakt over Luuk in Parijs. Zeker nu hij zijn goede vrienden op bezoek heeft en zij zich zomaar in het centrum van de stad konden bevinden. Het heeft mij erg goed gedaan dat alle kleinkinderen hebben laten merken dat zij erg zijn begaan met zijn betrekkelijke (on)veiligheid, waar dan ook in die stad. Iedereen heeft hem spontaan een bericht gestuurd en dat geeft een goed gevoel, zo in de trant van: "jij bent er een van ons". Ja, het had zomaar mis kunnen gaan. Ik hoorde dat de vrienden van plan waren geweest met Luuk naar die voetbalwedstrijd in Stade de France te gaan, maar op een of andere manier ging dat niet door. Het was blijkbaar moeilijk om nog aan kaarten te komen, maar precies ken ik de toedracht niet. Jij zult ongetwijfeld door de Engelse media worden bijgepraat over deze ramp, dat nu toch wel heel dicht bij ons komt. Ik hoorde Minister-President Rutte met een mond vol meel op TV zeggen hoezeer hij begaan was met dit drama en waar nodig Frankrijk alle hulp zal bieden. Hmm, ik vroeg mij af hoe ik mij dat moest voorstellen. Om dekens, lakens en voeding zal het wel niet gaan, maar gesteld dat de Franse President Rutte zou vragen om met die drie F-16 vliegtuigen mee te helpen om de IS in Syrië te bombarderen, dan lijkt het mij zo dat dappere dodo dat niet gaat doen, bang voor represaille-aanslagen in ons land, dat helemaal niet te beveiligen valt. Laten we hopen Marije, dat er verstandige en effectieve maatregelen zullen worden gevonden om het voor die desperado's definitief "einde oefening" te laten zijn.
    Meisje, blijf zoveel mogelijk genieten, want om dit mee te maken is once in a life time !

    Lieve groet en dikke kus,

    Opa.

  • 14 November 2015 - 21:53

    Mama:

    Ha lieverd,

    Het is weer een heerlijke update! Inderdaad en beetje overschaduwd door de gebeurtenissen verder in de familie, maar we volgen ook alle Keele ontwikkelingen op de voet! Papa komt volgende week al, dus.... geef even op waar je absoluut niet zonder kunt de laatste weken voor kerst!

    Geniet lekker van de x-mass time daar en tot skypes
    Dikke kus xxx mama

  • 15 November 2015 - 16:07

    Irene Stoelinga:

    Lieve Marije,

    Wat een leuk en vrolijk verslag van je. Ik proef heel veel enthousiasme. Ik realiseer me dat je alweer bijna Nederland onveilig komt maken. Wat gaat de tijd snel !
    Blijf nog even genieten !

    Liefs Irene

  • 15 November 2015 - 17:47

    Opan Stoelinga:

    Hoi, Marije,
    Wat krijg jij een sporttraining als ik het zo hoor. Je zult wel flinke spierballen krijgen van al die push-ups. Maar ik begrijp dat je vooral niet meer in de lengte moet groeien, dan kunnen de engelsen je helemaal niet meer bijhouden.
    Hier is het niet koud, maar we zijn vandaag wel een beetje weggeblazen.
    Maar jij hebt het wel goed naar je zin begrijp ik Niet alles kan ik volgen maar het klinkt heel goed.
    En als je ons nog wilt opbellen zullen we proberen niet te schrikken want het is altijd heel leuk dit soort onverwachte telefoontjes. Geniet nog maar lekker. Vieren jullie daar ook sinterklaas? Er lopen vast wel zwarte pieten rond.
    Veel liefs opa

  • 18 November 2015 - 11:04

    Sietske:

    OMG MARY jouw blogs zijn echt niet te lezen zonder stiekem een beetje te lachen. Het is echt fijn om te horen dat je het daar zo naar je zin hebt maar IK MIS JE MAN, kom eens even snel terug ofzo...
    Nee hoor grappie, maar ik ben al wel heeeeel benieuwd naar alle verhalen als je terug bent (of om alle verhalen opnieuw te horen). Nog heel veel plezier daar marypary! ILOVEYOU

  • 18 November 2015 - 22:02

    Joanne :

    Hi lucky lady!

    Wat een mooie verhalen allemaal uit Keele! Wat ben je toch een mazzelaar dat je dit allemaal mag meemaken. Geweldig!

    Veel plezier as. weekend, leuk! Ik ga met Jan eten bij Jamie's Italian Aberdeen (Christmasparty weekendje van zijn werk) dit weekend. En jij met je vader in....? We zagen je ouders vorige week, die kwamen, heel lief, een prachtig Lighthart bloemstuk brengen, nog voor mijn verjaardag.

    Geniet van al je internationale avonturen! We genieten hier heerlijk mee van je verhalen!
    Liefs uit Schagen-city! X

    Joanne (ook namens Jan, Marjolie, Annejet, Benjamin & Bram)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 30 Aug. 2015
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 8403

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2016 - 07 Juli 2017

Bath again!

22 September 2015 - 01 Februari 2015

Back to the UK

Landen bezocht: