Two weeks to go - Reisverslag uit Schagen, Nederland van Marije Stoelinga - WaarBenJij.nu Two weeks to go - Reisverslag uit Schagen, Nederland van Marije Stoelinga - WaarBenJij.nu

Two weeks to go

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

08 September 2015 | Nederland, Schagen

Mijn eerste blog, daar is 'ie dan! Aangezien iedereen alweer 1-2 (lees; mama 5 - respect!) weken op school gestart is, begin ik me eindelijk een beetje druk te maken om alles wat er komen gaat.
Het is natuurlijk niet de eerste keer dat ik verhuis naar een ander land, maar nu het allemaal zo dichtbij komt begin ik het toch wel ontzettend spannend te vinden. Vakken worden - altijd fijn- last minute veranderd: 'ja sorry, ik wist niet dat dat niet kon', het rooster verschijnt beetje bij beetje op blackboard, en de 'fresher's pass' voor alle feestjes (natuurlijk!) in de introductieweken is besteld. I'm ready, ready to go home!

Voor wie zich afvraagt of ik deze drie weken nou echt helemaal niks zit te doen: je kent me toch? De hele rataplan is geregeld, dus was het tijd voor een afscheidstoer door Nederland. Op dit moment bestaat Nederland voor mij vooral uit Wageningen en Schagen, met af en toe een uitschieter naar Eindhoven of Delft. Vele dagen van de afgelopen weken werden dus besteed met vrienden en vriendinnen in Wageningen. Het leven staat niet stil. In a nutshell staat er onder andere nog op de planning: etentje in Delft met collega's van de camping, uit eten in Wageningen met Carlijn, Ceresfeest, bijkletsen met Nadia en Isabelle, nog even een hockeywedstrijdje meepakken in Nijmegen, dagje Nadia bezoeken in Eindhoven, lunchen met Kyra, Amy en Sanne, reünie met onze introkindjes, Mercurius wisselborrel/open feest, KSV feest (Car, dank voor het telkens weer verlenen van dakloze vluchtelingen-opvang), etentje met Emma ennnnn dan is het laatste weekend in Nederland alweer aangebroken, uiteraard gereserveerd voor quality time met papa, mama en Mirthe-Floor. Voor Floor ook wel raar, in 1 maand allebei je zussen zien vertrekken naar Engeland! Maar gelukkig staan er ook leuke dingen tegenover (Manchester Utd - PSV!?) en is de herfstvakantie al geboekt, waarin zowel Anna in Bath als ik in Keele zullen worden bezocht. Iedereen is trouwens welkom om bed & breakfast bij me te boeken- Bij het inschrijven op de universiteit heb ik namelijk ook voor het gemak maar meteen de 'Exchange Package' besteld, wat inhoudt dat ik een gemeubileerde kamer krijg op de campus, inclusief maaltijden (WINNING!). Siets, ik denk dat ik als ik terug ben niet meer kan koken op de Haarweg hoor (pizzadate; check!) - wat zal ik een verwende student worden!

Nu ik het toch over mijn exchange naar Keele heb (opa en oma, let goed op!), zal ik even kort vertellen wat ik nou precies ga doen. Degenen die er niet in geïnteresseerd zijn of die het al weten, jullie kunnen dit stuk skippen en weer aanhaken bij de laatste alinea ;D.
De reden dat ik dit jaar niet begin in Wageningen maar aan Keele University is dat ik ben aangekomen in het 3e (en laatste- HELP!) jaar van mijn Bachelor Health & Society. Hierin hebben wij een half jaar minor, een vrije keuzeruimte waarin je een aantal vakken zelf mag kiezen, zolang je er maar 30 studiepunten mee haalt. Ik heb gekozen om hiervoor terug te gaan naar Engeland om ze daar nog één keer uit te leggen dat Nederland niet alleen uit Amsterdam & Rotterdam bestaat en ze de fijne kneepjes van onze nieuwe volkssport te leren, wat, nu het Nederlands elftal niet naar het EK gaat en de Nederlandse hockeyheren wél (eindelijk een keer!) het EK hebben gewonnen, toch echt hockey is!

De vakken die ik het aankomende semester zal gaan volgen zijn
1. 'Mediated World'
2. 'Social Inequalities in the Contemporary World'
3. 'The Psychology of advertising'
4. of 'Gender & Psychology' of 'Moving People: Migration, emotion, identity'
Zoals het er nu naar uit ziet zal mijn rooster er vergelijkbaar uitzien als in Nederland, dat wil zeggen zo'n 6-8 uur college per week (prieeem!) en verder een paar uur zelfstudie. Maar don't worry, verwacht maar niet dat ik me zal gaan vervelen. Mijn nieuwe liefde op het veld (aka de nieuwste Osaka stick) gaat gewoon mee en ik zal mij gaan vermaken in de BUCS (British University and College Sports) hockeycompetitie- de team captain was al 'Very very excited' om me te ontmoeten. Daarnaast zal ik uiteraard uitstapjes gaan maken naar mijn geboorteplaats Cambridge, Oxford, London, Bath en al het andere moois wat Engeland te bieden heeft.

Maar first things first, eerst nog maar even genieten van de laatste weekjes hier in Nederland. Dinsdagochtend 22 september zal ik van Schiphol naar Manchester vliegen, waar ik word opgehaald door studenten van de universiteit en dan gaat het avontuur beginnen. Ik zal jullie middels dit blog, Facebook, whatsapp of skype op de hoogte houden van alles wat ik de aankomende tijd meemaak, en mocht je een kaartje willen sturen: altijd leuk!!

Liefs,
Mariah

  • 08 September 2015 - 16:33

    Dorothé:

    Superleuk om zo je blog te lezen. Natuurlijk is het spannend allemaal maar je hebt heel veel in je mars en dat kun je nu eens mooi testen. Ik ga je volgen.

    Goede start gewenst, groetjes, Dorothé

  • 08 September 2015 - 16:57

    Opa Marcel:

    Lieve Marije,

    Dit wordt vast en zeker een geweldige, leuke en een heel interessante serie blogs. Met voorkennis heb ik jouw studiekeuzes al mogen aanhoren, maar om die informatie via dit blog nog eens te kunnen lezen, beklijft dat gemakkelijker en helpt het oude(re) mensen zoveel mogelijk om "bij de les te blijven" in al hetgeen er nog komen gaat.
    Ik feliciteer ons allemaal alvast met dit mooie initiatief: jou feliciteer ik met de plannen om de blogs een semester lang te schrijven en ons, lezers, feliciteer ik met dit fijne cadeautje, waaraan wij nog veel plezier zullen beleven.
    Een goede reis, een prettig verblijf daar aan de overkant en een leerzaam semester wens ik jou nu al toe!

    Liefs, Opa.

  • 08 September 2015 - 17:21

    Opa Gerard:

    Lieve Mariah,

    dat was al een goed begin met je blog. Wij zijn dus een beetje op de hoogte. Al weet ik nog niet zo heel precies wat je daar gaat studeren. maar dat horen we nog wel!
    Het ziet er uit of je veel gaat meemaken. Alleen al in een andere setting zijn en zien hoe in een ander land de wereld draait is spannend .
    En je gaat de engelse hockeywereld leren hoe het moet? Meld je nog wanneer en waar je hier in nijmegen komt spelen?
    Wij wensen je een goede start en heel veel plezier in deze nieuwe periode van je studie en je leven.
    En wij kijken uit naar je verhalen in het blog.

    tot ziens en veel liefs van deze opa.

  • 08 September 2015 - 19:19

    Jeanet:

    Leuk om mee te lezen, Marije. Heel veel plezier, back in the UK1

  • 08 September 2015 - 23:22

    Heleen En Bart Stoelinga:

    O yeh lieve Marie ..... Jij gaat het daar fantastisch hebben en ik ben natuurlijk reuze trots op jouw keuze om dit avontuur aan te gaan. Ik begrijp niet van wie je die reislust hebt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 30 Aug. 2015
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 8427

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2016 - 07 Juli 2017

Bath again!

22 September 2015 - 01 Februari 2015

Back to the UK

Landen bezocht: