1 month down - still loving it - Reisverslag uit Keele, Verenigd Koninkrijk van Marije Stoelinga - WaarBenJij.nu 1 month down - still loving it - Reisverslag uit Keele, Verenigd Koninkrijk van Marije Stoelinga - WaarBenJij.nu

1 month down - still loving it

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

24 Oktober 2015 | Verenigd Koninkrijk, Keele

Ja hoor, het is echt waar... alweer meer dan een maand geleden dat ik in het vliegtuig stapte en naar Engeland vertrok! Waar de vorige blogs vooral over feesten en heel veel gezelligheid gingen, is nu ook wel het echte leven begonnen (wat inhoudt: af en toe studie, en natuurlijk…. feesten en gezelligheid)! Time flies, en ik geniet volop! Ik merk dat mijn Nederlands (vooral qua schrijven, want ik praat nog ongeveer iedere dag Nederlands) ontzettend achteruit gaat en mijn whatsapp gesprekken zijn een mengeling van Engelse en Nederlandse zinnen.... dus als je halverwege deze blog afhaakt omdat je er niks meer van begrijpt, sorry not sorry!

Mijn weken hier zijn compleet anders dan hoe ik het gewend ben in Nederland.. waar ik daar maandag-vrijdag in Wageningen zit, vooral studeer, één of twee keer train bij WMHC, af en toe iets van Mercurius heb en een open feest meepik bij een studenten vereniging, om vervolgens naar huis te gaan, net lang genoeg voor een knuffel voor Mika, kijken bij een hockeywedstrijd van Floor, kus voor papa en mama en weer door naar Wageningen voor mijn eigen hockeywedstrijd, is dat hier totally different! Maandag heb ik een lecture en 's avonds eerst 1,5 uur conditietraining (waar ik nog niet geweest ben haha, oeps) en daarna 1,5 uur gewone training. Iedere week present, want het gaat om een strenge selectie hier hoor, niet te zuinig! Het enige dat lastig is en blijft, is mijn naam (Niet echt bij nagedacht pap en mam!)… Waarom dus moeilijk doen als het ook makkelijk kan – ik heb me door het team laten omdopen tot Marge/Marj! Dinsdagen zijn voor mij de enige drukke dag, met colleges van 10-5... dat ken ik niet uit Nederland (ja zeg het maar: LEBO-cursus!), maar gelukkig is daar dan de woensdag, mijn favoriete dag! Helemaal vrij geroosterd om te hockeyen! Onze eerste wedstrijd was tegen Nottingham (1-0 gewonnen OHYEAH!), maar de eerste twee echte wedstrijden tegen Manchester en Liverpool verloren we met 3-1 en 2-1 (Vorig jaar was het telkens 6 a 7-0, dus valt mee tot nu toe).. Very keen dus om punten te gaan pakken in de aankomende wedstrijden! Elke woensdag avond hebben we hockey social, deze week samen met de hockeyboys en als thema yoga... De knalroze legging uit de kast gehaald en uiteraard weer genoten van de purple-pints en het feestje erna! Donderdagen en vrijdagen bestaan ook uit studeren, maar gevolgd door een pre-weekend training op de hockey! Het weekend bestaat voor mij vooral uit tripjes maken door Engeland, LOVE IT! Twee weken terug ging ik naar Bath om een speedbezoekje aan Monkton te maken ("Little Marije??? Is that really you??') en koffie te drinken met Anna in Town. Good to be back, en daar zal ik vast nog een keer heen gaan de aankomende tijd! Daarna ging ik naar Stonehenge, waar ik nog nooit echt on field was geweest! 100.000 keer langsgereden, maar ik als geschiedenis-liefhebber (AHUM) vond het natuurlijk PRACHTIG om naar prehistorische stenen te kijken. Been there, done that, tick the box ennnn DOOR! Afgelopen weekend ben ik een dagje naar Liverpool geweest waar we twee musea hebben bezocht (Ik quote Floor: ‘hahahaha jij en musea?’ - ja het is echt waar!) en lekker door de stad hebben gewandeld met de Nederlandse en Deense meiden! Het hoogtepunt van dit weekend was natuurlijk het 48-uur speeddate bezoek van mama en Mirthe-Floor.. met een high-tea bij Emma Bridgewater (die voorlopig nog niet failliet gaat want zoals altijd gold het motto: Hoeveel mag ik uitgeven vandaag? 1 maandsalaris- dus wie de aankomende tijd thee of koffie gaat drinken in Schagen, kijk even in de servieskast en take your pick!), shoppen, koffie breaks, even een college tussendoor, de zoektocht naar de oatcake boat (DIE ER NIET IS OP MAANDAGEN :/), een wandeling bij een lake en een rondje campus, afgesloten met heerlijk Indiaase Curry! Bye bye, dikke kus en terug naar Nederland, waar Floor (hier spreekt een trotse zus) zich met haar team geplaatst heeft voor Super B.... 1 nadeel: dit houdt in dat ze niet meer gewoon tegen Amsterdam of Heiloo spelen, maar de teambus iedere week van de kop van Noord-Holland naar Zwolle, Den Haag of Amersfoort vertrekt! Je moet er wat voor over hebben he ☺

Anyway... het is weer lekker weekend, waarin Anna vakantie heeft en lekker naar Nederland is vertrokken! Een klein beetje jaloers natuurlijk, om iedereen weer te zien, maar weinig tijd om daar over na te denken want het motto van dit weekend is ‘let’s party like the world’s ending Saturday and continue partying when it doesn’t!’… het is namelijk PvP: Past vs Presents! Oud-leden van KUWHC (de hockey hier) komen terug om een heel weekend Keele op z'n kop te zetten! Vrijdag training, gevolgd door een social (borrel) – eerlijk is eerlijk, dat was GEKKENHUIS. Vandaag hadden we een wedstrijd met het gewone team voor de zaterdagcompetitie, 3-1 gewonnen, 2x gescoord en verkozen tot man of the match door zowel de tegenstander als mijn eigen team, awesome!! Vanavond een joint social met de (oud)hockeyboys... en zondag ontbijt met alle hockeymeiden en dé wedstrijd van het weekend Huidig Keele tegen Oud-Keele: ZIN IN!!

Natuurlijk is het niet alleen maar koek en ei, maar de hilarische appjes en skypegesprekken uit Nederland maken heel veel goed.. ik hoef maar 1 keer het woord heimwee te noemen en er worden al verschillende Prachtige(!?) foto's doorgestuurd (Carlijn!), of skype-dates gepland! Maar het is vooral genieten... foto's volgen weer, maaaar:

we appen, snappen (excuus voor de soms 10 uur durende stories), skypen, bellen, schrijven etc!

Liefs,
Marije

  • 24 Oktober 2015 - 20:36

    Dorothé Jansen:

    Echt time flies...... leuk zoals je erover schrijft.

    Groetjes,

    Dorothé

  • 24 Oktober 2015 - 22:03

    TAnte Ly:

    Tan

  • 24 Oktober 2015 - 23:56

    Heleen En Bart Stoelinga:

    YOLO sooooo keep going in Keele! Als je iedereen op de thee vraagt in Schagen, moet ik beslist nog een keer terug naar Emma Bridgewater Factory! Het was fijn te zien hoe je daar woont, leeft en geniet! We appen Skypen facetimen....

  • 25 Oktober 2015 - 09:27

    Tante Ly:

    gisteren al geprobeerd op mijn I-Pad te antwoorden, maar voordat ik reactie plaatsen kon aanklikken was alles tot 2 x toe verdwenen! Maar bedankt voor je mailtje. Je vader heeft je bij de favorieten gezet en nu kan ik het goed lezen. Alle heimwee momenten ten spijt heb je zo te lezen een gezellige, drukke tijd en als je over 2 maanden al weer terug komt heb je weer van alles ervaren waaraan je toch veel goede herinneringen zult hebben. Geniet ervan, liefs, tanteLy

  • 25 Oktober 2015 - 11:57

    Opa Marcel:

    Wat een feest, al die hockeytrainingen/wedstrijden, socials, trips, diners en drinks. Jammer is alleen dat deze oergezellige bezigheden ontzettend gehinderd worden door die vermaledijde studiedinsdagen! Maar ja, Marij, je kunt ook niet alles hebben, toch?

    Veel plezier,

    Opa.

  • 25 Oktober 2015 - 16:06

    Opa Stoelinga:

    Dat ziet er allemaal prima uit. We hebben weer van je verhaal genoten.
    Alleen vraag ik mij af, doe je daar een studiestage hockey of een stage wageningen? Maar je maakt duidelijk van alle twee het beste!
    Geniet er maar van nu je er toch bent. En laat vooral van je horen.
    Groeten, opa

  • 26 Oktober 2015 - 10:08

    Tanta Corrie:

    Ja ja, zo is het leven van de tegenwoordige jeugd!
    Maar NIKS MIS MEE hoor.
    Wie de jeugd heeft heeft.........
    Geniet er maar volop van maar we hopen wel dat je de Nederlandse taal in ere houdt
    want je moerstaal is en blijft de MOOISTE taal.
    Lieve groet van de Tilburgse tantes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 30 Aug. 2015
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 8392

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2016 - 07 Juli 2017

Bath again!

22 September 2015 - 01 Februari 2015

Back to the UK

Landen bezocht: