'It's the most beautiful time of the year....' - Reisverslag uit Bath, Verenigd Koninkrijk van Marije Stoelinga - WaarBenJij.nu 'It's the most beautiful time of the year....' - Reisverslag uit Bath, Verenigd Koninkrijk van Marije Stoelinga - WaarBenJij.nu

'It's the most beautiful time of the year....'

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

29 November 2016 | Verenigd Koninkrijk, Bath

'.....Lights fill the streets spreading so much cheer!'

Ja het is echt waar, het is nog geen december maar de straten hangen vol met lichtjes, de Bath Christmas market is alweer begonnen en de stockings van de kinderen hangen... klaar om gevuld te worden! Hier op Monkton mag het 'C-woord' niet genoemd worden tot 1 december, maar - Engels als ze zijn - de eerste kerstkaarten zijn toch echt al binnen. Het lijkt alweer zo lang geleden dat ik thuis was voor twee weken half term, en nu is het nog maar 2 weken tot de kerstvakantie!! Maar rustig heb ik het zeker niet gehad...

'I should be playing in the winter snow'
Toen ik terug kwam uit Nederland had ik gelukkig nog een dagje om bij te komen van de lange reis naar Engeland en de gekke vakantie die ik had gehad. Maar wat was het heerlijk om bij papa en mama te zijn en wat heb ik genoten van Anna, Floor en natuurlijk Mika. Daarna was het weer full on, en begonnen we de zondag weer met boarders' supper en het horen van alle vakantieverhalen (Australië, Amerika, Afrika, Japan.. noem maar op en de kinderen waren er heen!). Maandag begon de gewone schoolweek weer met twee toernooien en twee wedstrijden. Het eerste toernooi (IAPS) kwam moeilijk op gang maar aan het eind speelden de meiden toch best aardig, en waren we niet ontevreden met een derde plek in de poule. De wedstrijd de woensdag daarna was echter een ander verhaal dus mijn team had 2 dagen de tijd om na te denken, om op vrijdag naar het County toernooi te gaan. Helaas speelden we de eerste wedstrijd gelijk, waardoor we nét niet door waren naar de West of Englands, maar we waren back on track!

Ik werkte deze twee weken ook allebei de volle zaterdagen, en 40 kinderen vermaken omdat ze geen wedstrijden hebben blijft toch altijd wel een uitdaging. Gelukkig hebben we dan het zwembad met inflatables (opblaasbare springkussens in het water) waar de boarders zich uren op kunnen vermaken, Art, ICT etc etc. Mimi vierde ook nog eens haar verjaardag en had een stormbaan springkussen in de gymzaal! Miranda, Laura en ik hadden een prinsessentaart (MEGA - voor foto's, feel free to ask), cakepops en een carrot cake gemaakt, dus Mimi had de tijd van haar leven!

Afgelopen week was vooral de week van regen, regen en nog meer regen.. Overstromingen in de plaatsjes rondom Bath zorgden voor vele appjes mijn kant op of ik nog wel droge voeten had - Maar gelukkig zitten wij óp de heuvel en gaat alle regen doodleuk naar de Senior School, onderaan de heuvel (waardoor wij nu onze hockeyvelden met hun moeten delen... MINDERRR). Maar trainingen gingen gewoon door gelukkig, want we hebben nog 1 wedstrijd te gaan. We zijn vorige week ook naar Threeways School geweest, een school voor kinderen met een handicap of gedragsproblemen. Heel interessant en leuk om te zien hoe onze kinderen met hun kinderen op konden schieten en lol konden maken. Binnenkort gaan we weer terug om roelstoelbasketbal te spelen - hoe vet!

Dit weekend had ik eindelijk weer een lekker weekend vrij. Het was leaveweekend (en dat hadden we allemaal ook wel nodig!! Ik had afgelopen weken elke avond gewerkt dus was dood op) en ik vertrok op vrijdagmiddag naar Keele om mijn oude huisgenootjes op te zoeken. Eerst lekker getraind met KUWHC - mijn oude hockey team, en daarna uit eten geweest met Zoe, Charly, Emily en Sophie! Ontzettend leuk om iedereen weer te zien. Ik zou zaterdag eigenlijk ook de wedstrijd spelen voor Keele maaaar er lag sneeuw (JA SNEEUW) op het veld dus die was helaas afgelast. Het was maar weinig, maar het veld was bevroren... dus ben ik maar - helaas - naar de stad gegaan: Emma Bridgewater factory, hot chocolate with marshmallows, boodschappen gedaan etc etc. Daarna zijn Zoe en ik gaan lunchen in Newcastle en 's middags ben ik vertrokken richting Bath. Een bewuste keuze, want ik was zo moe dus wilde zondag lekker een dagje om even he-le-maal niks te doen, heerlijk!

Maar ondanks alle drukte is het natuurlijk vooral ook heel erg leuk! Deze zaterdag ga ik met Mimi en Poppy pepernoten (aka 'those little amazing cute little biscuits you gave us') bakken - ze staan al twee weken te trappelen en Mimi vraagt elke dag wanneer nou!! Zondag gaan we met de boarders Christmas Shopping in Bath, Chocolate honeycombs maken en leuke kerstdecoratie voor het huis in elkaar flansen! Daarna naar de Carol Service op MSS (de senior school) - KAN NIET WACHTEN... wat word ik vrolijk van alle Christmas carols rondom de school. En dan is het nog maar anderhalve week te gaan.. Voor je het weet is het vakantie! Eerst komt Anna nog een weekendje en kunnen we lekker genieten van Bath, de Kerstmarkt, Burgers & Lobsters en elkaar.. zin in!!

'But I'mma be under the mistletoe!'
Want wat kijk ik er naar uit om even lekker in Nederland te zijn.. Voor sommige mensen is het misschien lastig te begrijpen, maar dat ik soms even geen tijd heb om uitgebreid te whatsappen, te skypen of te bellen.. maar betekent niet dat ik jullie vergeten ben... het is gewoon ontiegelijk druk hier! Op MSS is iedereen ziek en we willen natuurlijk voorkomen dat onze boarders dat ook krijgen, dus werken we veel, en hard en door... Straks kan ik in Nederland even een weekje relaxen in Schagen, zonder al te veel afspraken, voordat alle festiviteiten (Kerst, Mama 50, Carlijn 21, Nieuw Jaar etc etc) allemaal beginnen. Ook weer heel druk, maar vooral ontzettend leuk!

Dikke kus, vooral voor papa en mama, Anna en Floor
en voor opa en oma Stoelinga (denk aan jullie!)

Lots of love,
Marije

  • 29 November 2016 - 17:16

    Oma Anneke:

    Lieve Marije, we zijn weer fijn op de hoogte van jouw wel en wee. Je bent zeker heel druk en met kinderen werken vraagt veel energie maar als je het leuk vindt en er van geniet dan kun je het lang volhouden. Wij zien ook uit naar jouw kerstvakantie, kunnen we eens bijpraten. Fijn dat je ook op onze gezamenlijke kerstviering op 19 dec. kunt zijn. Hier is ook al veel te merken van kerst maar Sinterklaas is nog alom aanwezig dus die gaat even voor!! Lieverd nog veel succes met alle drukte en heel veel liefs en dikke kus ook van Opa.

  • 29 November 2016 - 20:24

    Tante Ly:

    Lieve Marije,
    Wat een gezellig verhaal, maar wat heb je het druk! Ik word er als ik alleen maar LEES al moe van. Hier hoor ik van allerlei mensen dat ze griep hebben of hebben gehad en vanmorgens was het hier schitterend: een wit weiland met later een heerlijke zon, maar koud. Er is al geschaatst op natuurijs in Nederland. Om half 2 vanmiddag moest ik nog erg krabben voordat boodschappen kon gaan doen. Br.... Zondag ga ik met Jaap en Marieke naar Ede voor de Sint. Hou je taai deze weken, heb het gezellig met Anna (was hier zondag ook even toen je vader hier klusjes deed) en ik zie je - ijs en weder dienende - met je moeders verjaardag. Veel liefs, tante Ly

  • 30 November 2016 - 14:49

    Dorothé:

    Af en toe kan ik het niet allemaal volgen met alle insider begrippen over hockey en Engelse woorden (ik word oud) maar ik begrijp wel dat je het erg druk hebt en daarnaast nog allerlei leuke dingen doet. Geweldig dat je dit ook nog even blogt aan iedereen. Meiden zijn toch een stuk socialer bewust wat dat betreft. Veel plezier met pepernoten bakken... misschien ook een optie als alternatief als er niet gehockeyd kan worden? ik hoop je in december nog even life te spreken. Toi toi met alles en groetjes, Dorothé

  • 30 November 2016 - 22:00

    Opa Stoelinga:

    Lieve marije,
    Wat schreef je weer een leuke brief met al je belevenissen. Ik kan het ook niet allemaal begrijpen maar vind het leuk om te lezen en te voelen dat je het naar je zin hebt. En alle mogelijke ervaringen opdoet.
    Ik kan me goed voorstellen dat je ondanks het plezier in Engeland toch erg verlangt om hier alles weer eens te zien en te beleven. En je ziet alle feestdagen weer komen.
    Je hebt gehoord dat oma geopereerd is met wat problemen daarna. Maar nu gaat het stukken beter en vrijdag zal ze weer thuiskomen. Dat brengt ook wel weer wat zorgen met zich mee, maar we gaan de goede kant op. Dus beginnen wij toch ook naar de feestdagen uit te kijken al zullen we het wel kalmpjes aan doen.
    Geniet nog maar van de Christmas sfeer en voorbereidingen in Engeland en waarschijnlijk zien we elkaar wel in de vacantie. Veel liefs en goede wensen van oma en van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bath

Marije

Actief sinds 30 Aug. 2015
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 8383

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2016 - 07 Juli 2017

Bath again!

22 September 2015 - 01 Februari 2015

Back to the UK

Landen bezocht: