Hello from the other side! - Reisverslag uit Bath, Verenigd Koninkrijk van Marije Stoelinga - WaarBenJij.nu Hello from the other side! - Reisverslag uit Bath, Verenigd Koninkrijk van Marije Stoelinga - WaarBenJij.nu

Hello from the other side!

Blijf op de hoogte en volg Marije

25 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Bath

Hello, it's me!

Mijn vorige blog is alweer eventjes geleden, maar time flies when you’re having fun…. En dat heb ik zeker. Het was heel erg wennen in het begin, maar ik ben prima gesetteld en ik leer heel snel heel veel! Ik heb twee toernooien gehad met het eerste hockeyteam van de school, en de eerste ging erg goed (slechts een wedstrijd verloren waardoor we net geen eerste werden) en eentje ging erg (met de nadruk op ERG) slecht: ALLE wedstrijden - en mijn stem - verloren.... time to change! Nieuwe tactiek, nieuwe week, nieuwe kansen!

Woensdag speelden we onze eerste thuiswedstrijd van het seizoen tegen Dauntsey's. Zij kwamen het veld op met het idee dat ze ons wel even met 4 á 5-0 van de mat zouden vegen…. Well how dissapointed were they. De meiden hebben gevochten voor elkaar: Een team van 10 meiden waarvan eentje geblesseerd, liet nog 9 speelsters over om de wedstrijd te spelen. Na 5 minuten raakte de aanvoerder geblesseerd (leaves 8) en toen rust kwam had mijn linksvoor zoveel gegeven dat ze er twee dagen ziek van was thuis….. 7 meiden over dus het werd knokken. We kwamen 1-0 voor, en 2-1 achteren, maar door een prachtig schot in de bovenhoek van één van de spitsen werd het toch nog 2-2 – YESSS! Verder doe ik ook wedstrijden met de under 8s en 9s die vooral nog erg veel aan het leren zijn en graag met z'n twaalven op 2 m2 staan..... let’s give them some time.

De weken bestaan dus vooral uit heel veel hockey, hockey en nog meer hockey. Verder geef ik bijna de hele donderdag bijles Frans aan de year 7/8 scholarship classes. Ook de weekenden zijn volgepland: we zijn vorige week zondag naar Bowood House geweest met de boarders, waar een heel groot adventure play area was, grotten en een – de naam zegt het al – groot huis om te bekijken. Dit weekend was ik voor het eerst vrij. Dat houdt in dat je op zaterdagochtend gewoon werkt (Saturday school natuurlijk!) en daarna niet echt meer iets hoeft te doen. De boarders gingen dit weekend kamperen dus ben ik ’s middags nog voor de fun mee geweest, kampvuur gemaakt, gespeeld bij de rivier, een schommel gemaakt aan een boom etc etc. Een typische Fish & Chips from the box om het af te sluiten en na de zelfgemaakte smores (twee chocolade biscuitjes met een geroosterde marshmallow ertussen) vertrok ik weer richting school om in mijn eigen warme bedje te slapen in plaats van in een tent….. met regen….. en kou…. en een rotmatje: Mij hoorde je niet klagen.

Verder ben ik altijd op woensdag en vrijdagavond vrij, wat ik meestal gebruik om te skypen met het thuisfront/ vrienden / vriendje, maar afgelopen vrijdag heb ik met Laura en een vriendin van haar Erica gegeten en zijn we naar Bridget Jones geweest – hilarisch! Heerlijk om even een avondje buiten de school te zijn! Het is een druk leventje hier, wat voor de meeste mensen thuis waarschijnlijk moeilijk te begrijpen is en voor mij moeilijk te beschrijven. Ik kijk dan ook erg uit naar het leave weekend (over 1 week), waarbij de boarders allemaal naar huis gaan…… want dan komt Pim! Lekker een weekendje met z’n tweeën, opladen voor het volgende kwart van de term. De family komt ook al bijna dus ik heb veel om naar uit te kijken.

Super bedankt voor de lieve reacties op mijn vorige blog!
@ Jeanet: de Year 8’s zijn 12-13 jaar. Dit is dus vergelijkbaar met de eerste klas in Nederland.
@ Opa Stoelinga: Er zijn 41 doordeweekse boarders. Met z’n zessen (Jonny & Miranda, Laura, Rebecca en Ed) zorgen we gezamenlijk voor hun allemaal. In de weekenden komen er vaak een stuk of 10 day pupils ook slapen en meedoen met de activiteiten, maar er gaan dan ook nog een paar naar huis. Lekker drukke boel dus!
Ik geef alleen hockey aan de leerlingen van Monkton. Maar dit zijn wel zowel de boarders als day-pupils. Ik leer dus langzamerhand de leerlingen allemaal kennen.
@ Dorothe & Irene: Bedankt voor de lieve kaartjes, ze hangen op mijn kamer en zorgden voor een grote lach op mijn gezicht!
@ Tante Ly: Leuk dat u me altijd blijft volgen, tot gauw!
@ Papa en mama: bedankt voor alle hulp, en EHBStress XXX
@ Opa en Oma Souman: we zien elkaar snel!
@ Anna: Bedankt voor je opfleurappjes en belletjes! Loveee
@ Floor: Dikke kus!

Will write soon, xxx Marije

  • 25 September 2016 - 19:24

    Dorothé:

    Hi Marije,

    Helaas weet ik helemaal niks van hockey maar ik lees wel dat jullie als leeuw(innen) gevochten hebben. What doesn't kill you makes you stronger geldt heel erg in de sportwereld en dat hebben jullie dus laten zien. Super en proficiat.

    Geniet van de goeie dingen en als de tijd zo snel gaat, dan gaan de moeilijke dingen hopelijk ook snel voorbij. Alvast veel plezier gewenst met alle bezoek die je binnenkort gaat krijgen.

    Groetjes,

    Dorothé

  • 25 September 2016 - 21:51

    Oma Anneke:

    Lieve Marije. Je kunt straks ook nog hockey trainer of verslaggeefster worden na al dat hockeywerk daar. Ik heb bewondering voor je doorzettings vermogen, want het is best hard aanpakken daar. Maar daar word je groot van !!! Fijn dat Pim volgend weekend komt. Maak er een paar fijne dagen van samen. Hier gaat alles zijn gangetje, Opa is druk m et nieuwe oren aanmeten en dat valt niet mee voor hem (ook niet voor mij !!! )maar het komt wel goed.we hebben nog steeds warm weer en iedereen geniet daar van. Lieverd , nog heel veel plezier met al je werkzaamheden en alle kindertjes. We zijn trots op je. Veel liefs en dikke kus , ook van Opa

  • 26 September 2016 - 15:31

    Opa Stoelinga:

    hello the other side.

    It is the Sunny side of the world zo te lezen. Heel knap hoe je je daar aanpast en het leven in die heel andere wereld oppakt. Ik lees wel dat je een heel druk leven hebt en er is natuurlijk nog meer veel dan wat je hier beschrijft. En de verantwoordelijkheid voel je natuurlijk ook. Maar ik proef wel dat je het een leuke job vindt.
    Je hebt waarschijnlijk gehoord dat oma geopereerd gaat worden met een nieuwe heup. Alleen kan dat nog wel even duren, er is een flinke wachtlijst. Ze kijkt er met een dubbel gevoel naar uit.
    Jij gaat het komend weekend flink genieten. Je hebt het verdiend en het is je van harte gegund.
    Geniet er dus met volle teugen van
    Veel groetjes en liefs ook van oma,
    opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bath

Marije

Actief sinds 30 Aug. 2015
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 8385

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2016 - 07 Juli 2017

Bath again!

22 September 2015 - 01 Februari 2015

Back to the UK

Landen bezocht: