Week 1- exhausting but great! - Reisverslag uit Bath, Verenigd Koninkrijk van Marije Stoelinga - WaarBenJij.nu Week 1- exhausting but great! - Reisverslag uit Bath, Verenigd Koninkrijk van Marije Stoelinga - WaarBenJij.nu

Week 1- exhausting but great!

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

08 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Bath

Goooodmorning!

Ik ben alweer ruim een week in Engeland en heb ein-de-lijk (no jokes, ik ben elke dag minimaal van 8.00 tot 22.00 aan het werk geweest met een uurtje pauze) tijd gevonden om iets te schrijven. De 31e ben ik samen met Anna en Pim naar Engeland vertrokken en na een uur of 4/4,5 rijden van Schagen-Duinkerken, anderhalf uur op de boot en 5 uur in Engeland (rush hour in London dus het duuuurde en duurde) – links rijden: check the box and go! We kwamen rond 8 pm aan in Bath waar Laura (de house nurse / laundry / boarding / eigenlijk alles wat er gedaan moet worden staffmember) had heerlijk gekookt dus we konden gelijk aanschuiven. Anna en ik hadden Tiramisu gemaakt en meegenomen dus het was een heerlijk begin. Na de reis was ik wel echt he-le-maal kapot dus gingen we redelijk op tijd naar bed want de volgende ochtend moesten we om 8.30 naar de Senior School voor allerlei meetings over safeguarding. Anna en Pim zijn naar de Roman Baths geweest en Anna was personal tourguide door de prachtige stad – blijft een aanrader! ’s Middags kwamen we weer terug op school en kreeg alle nieuwe staff een rondleiding door de school – niet erg nuttig voor mij, want er is niks veranderd – en ’s avonds hebben we gekookt voor Jonny & Miranda (de houseparents), Mimi en Poppy (hun kinderen), Laura, Becca en Ed (de andere Graduate Teaching Assistants) en met z’n allen gegeten. De nieuwe headmaster kwam ook nog even buurten dus weer een dag vol met indrukken (ik geloof dat ik in deze week nog geen 1 keer later dan 22.30 ben gaan slapen want het is erg vermoeiend nog allemaal!). Vrijdag gingen Anna Pim en ik ontbijten bij de familie O (Rowan en papa gingen vroeger altijd samen naar de rugby, Amanda was vriendinnen met mama en gaf les op onze school, Martha was een goede vriendin van mij en Elsie was het beste vriendinnetje van Floor op Monkton) – heeeerlijke croissantjes, pain au chocolat, fruit, toast, cereal…. Alles stond op tafel! Daarna gingen Amanda en ik ‘lopend’ naar de senior school – na 5 seconde reed er al een auto langs om te vragen of we een lift wilden…. Heeeel vervelend, dus kwamen we mooi op tijd aan voor wederom meetings over health & safety etc!

Even een kleine situatieschets / geschiedenisles: Monkton Combe School (de school waar wij vroeger leerling waren en waar ik nu dus werk) is verdeeld in 3 delen: Pre-prep (4-7 jarigen), Prep (7-13 jarigen) en Senior (11-18 jarigen). Bath is een Romeinse stad en is dus gebouwd op 7 heuvels. De Pre-prep en Prep school liggen allebei bovenop 1 van deze heuvels. De Senior school daarentegen ligt down the hill, dus daarheen lopen is het erge nog niet, maar omhoog…. Goed voor de spieren en conditie laat ik maar zeggen!

’s Middags hebben we zo’n 60 bedden opgemaakt, en het hele boarding house een renovatie gegeven: lichtjes opgehangen, schilderijen, vlaggen, posters, bedden verplaatst enzovoorts enzovoorts. Hard werken maar goede afleiding, want vrijdag was ook de dag dat Anna en Pim weer terug naar Nederland vlogen (met de alom bekende vertraging die daar vaak bij komt kijken) – even slikken maar het team waarmee ik werk is geweldig dus ik had genoeg te doen. Zaterdag waren we even een dagje vrij van werk dus ben ik meegeweest naar een park-run (BGM-ers, super leuk initiatief om in Nederland in te voeren: more info possible when wanted) waar iedereen uit de stad 5 km ging hardlopen: Shout-out to Poppy (9 jaar) die dit rustig uitliep in 23 minuten!! Verder de stad in geweest en een lekker relax dagje gehad. Zondagochtend heb ik een uurtje personal hockeytraining gegeven aan Poppy en zijn we daarna verdergegaan met het boarding house… Hard work pays off want op zondagavond rond 21.00 zaten we aan ons avondeten en was alles af!

On to Monday: na een aantal staff-meetings in de ochtend, kwamen ’s middags de Year 8 boarders op school aan. We hebben spelletjes gedaan op het veld, ’s avonds gegeten, ze laten rondrennen en wat dingen met ze doorgenomen.. Op dinsdag een semi-normale werkdag waarin we een leadership challenge hadden voor alle year 8s ennnnn…. De rest van het boarding house werd langzaam gevuld met nog zo’n 25 nieuwe gezichten waarvan ik de naam moest onthouden! Die van de boarders ken ik… nu de rest nog! Woensdag de eerste schooldag waarin ’s ochtends mijn morning off was, dus na Chapel (helaas, mijn favo lied van vroeger is uit de zanglijst genomen) ben ik nog even een uurtje mijn bed ingedoken en heb ik een rustig ochtendje gehad. ’s Middags heb ik hockeytraining gegeven aan het 1st team van de school, wat erg leuk was: maar ook genoeg ruimte voor verbetering ☺. Daarna mochten de boarders hun kamers opruimen en als activiteit gingen we computeren. ’s Avonds was ik weer vrij dus had ik voor het eerst een momentje om even de facetimen met Pim en papa en mama voordat ik (wederom om 22.00) naar bed ging! Een klein heimwee momentje maar het drukke schema maakt gelukkig dat ik daar maar weinig over na hoeft te denken!

Vandaag heb ik geregeld dat ik ook bij heel veel Frans lessen mag helpen door de week heen dus mijn timetable begint al aardig vol te raken… vanmiddag mag ik training geven aan de allerjongste kinderen van 7-8, dus ik ben blij dat het nog mooi weer is hier!
Anyway, mijn blog is weer veel te lang geworden, en ik moet gauw naar Lunch Duty, maar we blijven in contact!

Lots of love,
Marije

  • 08 September 2016 - 13:57

    Dtante Ly:

    Lieve Marije,
    Zo, de kop is eraf. Kan je je voorstellen dat ik bekaf ben van wat je allemaal in die korte tijd hebt gedaan? Zonder gekheid, ga zo door, lekker volle dagen en 'snachts lekker slapen en voor je het weet is het Kerstmis! Liefs, tante ly

  • 08 September 2016 - 16:42

    Dorothe Jansen:

    Hi Marije,

    Heerlijk dat je 'even' uitlegt hoe het allemaal ook weer zit. Ik kan me er nu iets bij voorstellen. Tamelijk vol schema allemaal dus ik snap dat je op tijd je bed opzoekt. Verder respect voor je 5 km run, dat doet mijn runners hart goed.

    Je blogt echt heel erg leuk en je maakt er wat van daar. Succes, groetjes,

    Dorothé

  • 08 September 2016 - 22:57

    Heleen:

    Wat een heerlijk blog Marije! Ook al ken je het leven daar, al die indrukken kun je niet helemaal uit de weg gaan! Leve de FTmomenten en leve the 1st! Genoeg afleiding en over 5 weken komt er bezoek!! Keep calm and carry on!

  • 08 September 2016 - 23:00

    Jeanet:

    Ondanks de kleine lettertjes toch alles gelezen. Wat een drukke week heb je achter de rug. Het gaat vast allemaal wel wennen en dan lach je er om.
    Wel een vraag: hoe oud zijn Year 8 boarders?

    groetjes Jeanet

  • 09 September 2016 - 16:49

    Opa Stoelinga:

    bedankt marije voor je leuke verhaal. We krijgen weer een indruk over je activiteiten. En de grote hoeveelheid indrukken die je zult opdoen. Hoeveel boarders vallen nu onder jouw aandacht?
    En je geeft ook sportinstructie aan externe leerlingen?
    Maar ik zie wel, je hebt een druk programma. Je zult er ongetwijfeld wat moois van maken.
    veel succes er mee en we kijken uit naar een vervolgverhaal.

    Veel liefs en groeten ook van oma. opapaz

  • 11 September 2016 - 20:48

    Irene Stoelinga:

    Lieve Marije,

    Wat heb je het weer lekker druk en doe je leuke en leerzame dingen ! Af en toe thuis en je vriendje missen hoort daar ook bij hoor ! Lang leve ftime,whatsapp en fb
    Je schrijft weer heel erg leuk.
    Heel veel plezier en mooie momenten toegewenst.

    Liefs Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bath

Marije

Actief sinds 30 Aug. 2015
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 8390

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2016 - 07 Juli 2017

Bath again!

22 September 2015 - 01 Februari 2015

Back to the UK

Landen bezocht: