Arrived safe & sound - Reisverslag uit Keele, Verenigd Koninkrijk van Marije Stoelinga - WaarBenJij.nu Arrived safe & sound - Reisverslag uit Keele, Verenigd Koninkrijk van Marije Stoelinga - WaarBenJij.nu

Arrived safe & sound

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

23 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Keele

Na drie maanden vakantie was het dan zo ver, het gevoel van 'It's really going to happen!' kwam eindelijk dichterbij. De afgelopen week is iets anders gelopen dan gepland, toen mama plotseling een hernia had en plat op bed lag... Maar als de familie dokter van huis is (wat heb je nou aan zo'n zus die Geneeskunde studeert als ze er toch nooit is ;)) moet natuurlijk iemand anders de honneurs waarnemen, dus werd ik gelijk omgedoopt tot zuster- en oja doe het huishouden ook even- Marije. Geen probleem, werd geregeld en think positive: zo vaak heb ik mama niet een week thuis voor mezelf :) (Dikke kus mam, en beter maar dat je in oktober weer kan lopen, want dan word je verwacht aan de andere kant van het kanaal!) De dinsdag kwam wel met de dag dichterbij, en donderdag mocht ik een dagje vrij van mijn nieuwe job als zuster om voor de laatste keer naar Wageningen te gaan. / Update: Eindelijk hadden we een dag gevonden met Amy, Kyra en Sanne dat we met z'n vieren af konden spreken, dus was het tijd voor een heerlijke afscheidslunch bij Sanne thuis. Een super lief foto-mok cadeau van With Lof is mee in mijn koffer, dus bij iedere mok English tea zijn ze toch een beetje bij me :) / Een ontzettend gezellige reünie met ons introductiegroepje en een kleeeeein feestje waarvan de details achterwege blijven maakte een hele leuke nacht maar een moeilijk afscheid! Vrijdagmiddag Carlijn de laatste knuffel gegeven, een stop op de campus voor de laatste goodbyes en toen richting Bennekom om opa, oma, Tom en Marjolein gedag te zeggen. Na een avondje heerlijk keten met Emma bij de Kater was het tijd om Wageningen te verlaten en de laatste dagen thuis door te brengen. Met een typisch "Engels" afscheid bij de Japanner en een gezellige avond met Tes, Ilse en Ellen ging het weekend snel voorbij. De tassen konden worden gepakt (inclusief 10 kilo pepernoten (WINNING), stroopwafels, hagelslag, bitterkoekjes enzovoorts).. Ik zal in ieder geval niet verhongeren!

Na de laatste knuffels voor mama, Mirthe-Floor en Mika, bracht papa me (uiteraard 3 uur te vroeg) naar Schiphol waar het laatste afscheid werd genomen! Tes was de afgevaardigde van de vriendengroep die me uit kwam zwaaien (ILSE?!) en toen was het tijd om door de douane te gaan. Twee koffers van precies 19,9 kg, hoppakee inchecken en wegwezen maar. Koppje koffie, laatst snapchats de wereld insturen en gaan met die banaan! Je zit net twee tellen op je stoel, ze zijn een keer langs geweest met eten waar je preciés nog NIET op zit te wachten om 10 uur 's ochtends ennnn de cabin crew mag zich alweer klaar gaan maken voor de landing. Aangekomen op Manchester Airport koffers gepakt en ready voor het grote avontuur! We hadden de weken van tevoren al meerdere mailtjes gehad dat er een welkomstcomité zou zijn met t-shirts, ballonnen en overenthousiaste mensen, dus ik was helemaal voorbereid... well that was a disapointment! Gelukkig spotte ik in de arrivals hall een groepje meiden die ook nogal verdwaald om zich heen keken én ze gingen ook naar Keele (WAT TOEVALLUHG). Dus, met z'n vijven op zoek naar de mensen van de universiteit en na tien minuten lopen en kijken en zoeken en weer teruglopen en zoeken maar toch weer de eerste kant op zoeken verder zagen we ein-de-lijk de vlag van Keele - We made it! Daar kregen we te horen dat de bus om half één pas zou vertrekken (het was inmiddels half elf) en dus gingen we maar even ronddwalen over het vliegveld. Lachen gieren brullen natuurlijk want 'zelfs de roltrap is hier links'! We hebben ons vermaakt, en, je raadt het nooit.... zit je aan de andere kant van het kanaal met Nederlandse meiden van de VU, blijk je super veel gemeenschappelijke vrienden uit Alkmaar te hebben, hoe leuk! Toen, finally, op naar Keele! Het was weer even wennen met de rotondes verkeerd om en rechts inhalen, maar busdriver Billy reed ons veilig en wel naar de universiteit.

En daar was het dan!! ONS WELKOMSTCOMITÉ. 'Hiya, welcome to Keele! My name is Hannah, how are you all doing? Where are you from? Oh the Netherlands, woooow!' - Heerlijk! Iedereen was super aardig en na het ophalen van de sleutels konden we onze kamer gaan bekijken... en die is LIME GROEN, wahahauw! Gelukkig heb ik foto's meegenomen om de muren mee te versieren, dus dat komt helemaal goed! M'n kamer is zo goed als ingericht en ik heb ook twee super leuke ganggenootjes, Rachel uit Canada en Audrey uit Australië waar ik veel mee onderneem. Er is ook nog een Chinees meisje waarvan niemand wist dat die er was, maar toen vandaag de schoonmaakster langskwam (Jaaaa jongens, wees maar jaloers, de gemeenschappelijke ruimten worden hier wekelijks opgeruimd en schoongemaakt, en onze slaapkamer 1 keer per twee weken) bleek in de kamer tegenover mij ook nog een meisje te zitten. Geen vooroordelen verder, maar toen de deur openging kwam er een walm uit, niet-te-zuinig. Het was in ieder geval binnen pak en beet 15 seconde duidelijk dat ze niets van ons moest, dus door slammed in our face and BYEEEE. Nouja, het is in ieder geval duidelijk. Gisterenavond zijn we naar Pizza & sportsnight van KIS geweest, the Keele International Students vereniging en daarna doorgegaan naar the KPA, Keele Post-graduate Association waar we Engelse cider en een biertje hebben gedronken en de Engelsen hebben geleerd hoe je Grolsch (was in de aanbieding die avond) uitspreekt, vonden ze maar raar. De poging tot pub quiz was geen succes, maar we hebben in ieder geval veel nieuwe mensen leren kennen uit Amerika, Noorwegen, Tsjechië, Algarije, Gibraltar en ga zo maar door. Ik ben op dit moment op een punt dat ik als ik iemand tegenkom die ik ken, ik wel het land weet en niet de naam, maar dat komt wel! Ook kregen we een uitnodiging van een meisje om naar haar verjaardagsfeest te komen vanavond, dus dat is het plan om daarheen te gaan. Verder hebben we iedere dag free breakfast (heel chill), dus daar zijn we vandaag mee begonnen. Daarna konden de eerste 30 studenten een gratis pannen, borden, bestek, kookgerei doos halen, en gierig als wij Hollanders zijn, stonden wij uiteraard vooraan in de rij - scheelt weer 70 euro bij Tesco's, ik zeg chilll! Zometeen ga ik mijn Fresherspass voor alle activiteiten en feestjes ophalen en naar de University Enrolment om mijn Keele card (studentenpas) op te halen en (pas voor de 9e keer, dus valt mee) mijn vakken aan te passen omdat er een timetable clash is. Welke vakken ik dus uiteindelijk allemaal ga doen blijft nog even een verrassing! Daarna ga ik met een groepje met een shuttlebus naar town om daar de nodige boodschappen te doen en de omgeving te verkennen. Zo veel zal ik niet nodig hebben, want alles bestaat hier vooral uit free food everywhere, dus als ik geen 10 kg ben aangekomen als ik weer in Nederland ben is dat een wonder, maar ik zeg natuurlijk geen nee tegen gratis eten, you know me!

Anyway, ik geniet, ik heb het leuk en ik mis jullie soms ook een klein beetje, maar ik heb het idee dat ik hier een geweldige tijd ga hebben! Ik ben een beetje traag op whatsapp (excuses daarvoor), maar als ik niet reageer, stuur gerust nog een appje met of ik nog leef, want ik negeer je niet expres (denk ik)! Foto's volgen (als ik ze eindelijk gemaakt heb) en als je denkt, Marije heeft vast nog niet genoeg pepernoten (altijd waar) daar in Engeland of ik stuur gewoon even een kaartje - ook altijd welkom!- mijn adres hier is:

Marije Stoelinga
Horwood Hall, K, 25
Keele University
Keele
Staffordshire
ST5 5DY

Dikke kus en tot snel, Cheers!
Marije

  • 23 September 2015 - 14:24

    Pappa:

    Het klinkt fantastisch Marije. Ik ben erg benieuwd hoe de komende maanden zullen zijn.
    Liefs, pappa

  • 23 September 2015 - 15:13

    Amy:

    Heerlijk verhaal Marije! Ik hoop dat die Chinees geen Nederlandse vrienden heeft, die dit toevallig lezen. Geniet ervan en ik ga je snel een kaart sturen! Liefs! PS. Onze afscheidslunch met knakworsten en wraps is wel echter een pijnlijk ontbrekend punt in je verhaal haha.

  • 23 September 2015 - 15:17

    Conny:

    Wat een goed begin! Klinkt allemaal erg gezellig, op China na, maar misschien had ze haar dag niet... ; )
    Leuk om op deze manier je belevenissen te kunnen volgen! XX

  • 23 September 2015 - 15:53

    Heleen:

    hai lieverd,
    Dat klinkt als een goede start en een leuke bunch students daar ( gelukkig ben je goed in Chinees eten, dus die overbuurvrouw kun je hebben).
    Ik mis m'n verpleegster enorm hoor, en heb nog geen replacement gevonden! Geniet lekker en laat t maar op je afkomen deze weken!

    Dikke kus,
    Mama

  • 23 September 2015 - 17:13

    Opa Stoelinga:

    Leuk om te lezen al snap ik niet alles.
    Maar het ziet er voor jou goed uit Veel plezier en succes.
    opa

  • 23 September 2015 - 19:15

    Dorothé:

    Klinkt als een kickstart Marije! Never a dull moment zo te lezen. Ik voel me er oud bij en dat ben ik ook wel.

    En die brievenbus is genoteerd.

    Groetjes,

    Dorothé

  • 23 September 2015 - 19:16

    Marije Stoelinga:

    Bedankt voor de lieve reacties! Hahaha Eem dat hoop ik inderdaad ook niet, maar hee, had ze maar niet zo onaardig de deur dicht moeten gooien! En aaaahh ik wist dat ik iets vergat, check de update!
    Opa als u het niet snapt, de hulplijn is te bereiken op het eerste 0224 telefoonnummer dat in uw telefoon staat!
    Mam, skypen gaat m vandaag niet worden (drukdrukdruk) maaaaar ik hoop morgen!
    KUS

  • 23 September 2015 - 19:26

    Oma Anneke :

    Lieve Marije , wat een leuk gezellig verslag van je eerste ervaringen in Keele. Je gaat vast een bijzondere tijd tegemoet en ik zie uit naar al je verslagen dan blijven we goed op de hoogte. Geniet ervan en veel succes!!! Dikke kus, Oma

  • 23 September 2015 - 19:29

    Jeanet:

    Leuk om te lezen, maar ........ wat een kleine lettertjes ...

  • 23 September 2015 - 22:02

    Irene Stoelinga:

    Lieve Marije,

    Heel erg leuk om je verslag te lezen ! Zo te lezen ga je een fantastische tijd krijgen. geniet er lekker van !
    Heel veel liefs van Irene natuurlijk xx

  • 23 September 2015 - 23:01

    Marjolein:

    Go Marije!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 30 Aug. 2015
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 8388

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2016 - 07 Juli 2017

Bath again!

22 September 2015 - 01 Februari 2015

Back to the UK

Landen bezocht: